Ik ga hier geen preek houden waarom het belangrijk is om met je tijd mee te gaan als je overstapt naar een nieuwe versie van MicroStation. Ik weet dat er gebruikers zijn die gewend zijn aan de tasks en geen zin hebben om tijd te investeren om zich de nieuwe gebruikersinterface van MicroStation eigen te maken. Daarom hier een beschrijving over hoe je de tasks in Connect kunt terugzetten.

Om de tasks weer zichtbaar te maken gaan we als volgt te werk:

  • Eerst gaan we een variabele aanpassen.
  • Ga naar File > Settings:

  • Kies in het vak onder "Settings" voor "Configuration"

  • Je komt dan in de vanouds bekende "Configuration" terecht, in Connect beter bekend als "Configuration Variables":

  • Zoek de variabele MS_TASKNAVIGATION_CONFIGURATION:

  • En kies het knopje "Edit":
  • In het bovenste witte vak type je "1". Sluit de vensters met OK en als MicroStation vraagt of de wijziging opgeslagen moet worden kies dan Yes.
  • Sluit MicroStation af en start opnieuw op.
  • Ga (weer) naar File > Settings:
  • En kies dan User > Preferences.
  • Het scherm voor de User Preferences:

  • Er is een onderwerp bij gekomen namelijk "Task Navigation". 
    Bij "Presentation" kies je voor "Dialog".
  • En dan is dit het resultaat: 
  • Als de Ribbon nu dan nog in de weg staat kun je die inklappen met het "dakje" rechts bovenin je scherm: